Розкриваючи перед молоддю вчення Церкви про людську статевість, Блаженніший виокремив три важливі істини:
Перша істина: «Ми з вами, як християни, віримо в Бога-Творця. Ми, люди, як частина всесвіту, не є якоюсь випадковістю.., ми є сотвореним істотами і наше життя Творець нам подарував. Ми не взяли це самі від себе та не є джерелом свого власного життя. Наше життя з усіма його радощами і прикрощами є Кимось (ред. – Богом) нам дане».
{youtube}U8W4325dOEI{/youtube}
Друга істина: «Господь Бог кожного з нас сотворив або чоловіком, або жінкою. Ми читаємо в книзі Буття, що Бог сотворив першу людину, як чоловіка і жінку на свій образ і на свою подобу… Не можна обирати ким бути: чоловіком чи жінкою, бо це є щось нам дане нашим Творцем, як великий дар. Тою статевою ознакою є позначене не тільки наше тіло, але вся наша особа… А разом з тим ми маємо велике покликання або виклик відкрити зміст, що означає сьогодні бути чоловіком та жінкою».
Третя істина: «Щоб зрозуміти зміст власного життя, яке нам дане нашим Творцем, відкрити і жити в повноті свою Богом дану статевість, треба навчитися любити. Бо тільки любов дає в повні можливість зреалізувати себе, як чоловікові так і жінці… Ми є сотворені, щоб любити і бути любленими… Лише в любові можна відкрити зміст свого життя, а відтак у повноті бути чоловіком і жінкою. Статевість – це є покликання до любові, вийти з себе на зустріч іншій особі».
Блаженніший відзначив, що питання статевості сьогодні турбують молодь, бо в сучасній молодіжній культурі, державній політиці є дуже багато неправди на цю тему. Однією з неправд він назвав філософію (ідеологію) гендеру, яка походить із припущення, що Бога не існує. «Як немає Бога-Творця, то тоді я сам є стовідсотковим джерелом самого себе. А моя особа включно з моїм власним тілом є подібне до сировини, з якої я роблю те, що захочу. Я обираю, як мені жити і який зміст вкласти у моє життя…»
Ця філософія каже, що «статевість чи статева ознака – це не є чийсь дар, який мені хтось подарував, а роль, яку я сам вибираю… Буцімто, людина сама може вибрати ким їй бути: чоловіком чи жінкою. А в певний момент можна поміняти роль та перейти на іншу сторону. Люди ж, мовляв, є абсолютно однакові, немає різниці між чоловіком і жінкою. Всі вони є одне щось, які потім зроблять з себе когось».
За словами Блаженнішого, неправда, що статевість можна обирати особистим рішенням, стає основою виховних програм і таким чином дітям та молоді чиниться велика кривда. «Замість того, щоби дати нагоду відкрити зміст свого буття, то дівчат і хлопців ще більше дезорієнтується. І це до такої міри, що вони навіть не знають, хто вони є».
Патріарх у супереч гендерній філософії підкреслив, що статевість є дана для того, «щоб любити, а не отримувати якнайбільше насолоди з найменшою відповідальністю”. Відтак закликав , щоби тут у Зарваниці молоді люди «приходили до школи любові, до якої нас кличе Пречиста Діва Марія. Бог є любов, хто перебуває у Бозі, той перебуває у любові і навпаки: хто любить, той уже знайшов щастя, той вже живе життям вічним».
Також він висловив побажання, щоб аудіо-диск став першим томом, а молодь закликав продовжувати ставити питання. Таким чином було б можливим кожного року у Зарваниці презентувати новий том аудіо-книги відповідей на запитання, які важливі для молоді.
Для аудіо-диску «100 відповідей на запитання молоді» молодь надсилала запитання на молодіжний портал УГКЦ http://dyvensvit.org/. Проект реалізовано з ініціативи Департаменту інформації УГКЦ та Комісії УГКЦ у справах молоді. Диск можна придбати у церквовних крамницях при храмах УГКЦ, або ж звернутися до мультимедійної студії “Свічадо”.
прес-служба архиєпархії